Dias overskrift

Sportsmassage

Hvis man tror at sportsmassage kun er for eliteudøvere, så tager man fejl. Sportsmassage er for alle, der har muskelspændinger eller vil nedsætte spændingen i muskler, led, bindevæv eller sener.
Massagen øger bevægeapparatets funktion, hvilket gør det nemmere at opretholde den gode holdning, samt mindsker de ophobede affaldsstoffer i belastede områder.

Sportsmassage er derfor gavnligt både for folk, der sidder ved skrivebordet og belaster kroppen med ensidige gentaget bevægelser dag efter dag, men også for sportsudøvere, der presser kroppen kontinuerligt og som gerne vil nedsætte sin risiko for skader, eller forkorte restitutionstiden efter en skade.

Sportsmassage kan hjælpe dig, hvis du oplever noget af følgende:

• Ømhed og/eller smerter i muskulatur:
    Myoser eller spændt muskulatur der på en eller anden måde er blevet overbelastet.
  • Stivhed i led:
    Låsninger og/eller stramhed i et led kan forårsage, at man ikke bevæger sig ud i hele leddets bevægebane, og derved føles leddet stift.
  • Affaldsstoffer og mælkesyre ophobning i muskulaturen:
    En dybdegående massage øger blodgennemstrømningen, sætter gang i lymfesystemet og tilfører ilt og næringsstoffer, således at affaldsstofferne og mælkesyren bliver transporteret væk via blodbanen.
  • Hypertonus:
    er når muskulaturen er overspændt og derved ikke kan slappe af. Ved massage udløser man beroligende hormoner, der kan være med til at få overspændt muskulatur til at slappe af.

Så hvis du har spændinger i nakke, skuldre, arme, ryg, lænd eller ben så kan sportsmassage være det rigtige valg for dig.

Book tid til Sportsmassage hos Karin eller Martin